Endelig godt i gang!

De siste årene har jeg gått opp og ned som en jojo, hver vår går jeg ned og hver høst går jeg opp. I fjor var intet unntak, jeg gikk rett opp igjen det jeg gikk ned til sommeren. Kan ikke forklare med ord hvor frustrerende det er å ikke klare å holde meg stabil. Både på vekta og i hodet. Fnis. Når jeg nå startet å trene, bestemte jeg meg for å booke PT langt utover høsten, slik at jeg ikke faller ned i det samme hullet jeg gjør hver eneste høst. Nå har jeg booket 25 timer med min flinke og motiverende trener, og det har allerede hjulpet masse på motivasjonen. I dag går jeg inn i min 5. uke med trening og sunn mat, og det føles så godt. Jeg og Jeanette trener sammen nå, og det utgjør så utrolig stor forskjell å ha en som drar deg med de dagene du ikke er så motivert.



Flere har spurt meg på snap om jeg følger en matplan, og forsåvidt gjør jeg det. PTen min har satt opp et matprogram som er enkelt å følge. Enkelt liker jeg! Det er hardt nok å komme seg på trening 4-5 dager i uka, slutte med godis - om jeg ikke måtte brukt masse energi på mat i tillegg. Jeg spiser derfor enkle råvarer som salat og grønnsaker, masse kylling, skinke, magerost og fisk. Teller kcal sånn roughly så jeg har kontroll, men ikke slavisk.

Jeg kan sikkert dele litt på bloggen her om det er av interesse, men siden jeg har mislykkes så mange ganger før, så sitter jeg ikke akkurat med fasiten. Det jeg har funnet ut etter alle de mislykkede forsøkene er at jeg må endre på en god del i livet mitt. Ikke bare må jeg endre mine matvaner og trene, jeg må endre på det aller meste med livsstilen min. Det er nok det tøffeste, og grunnen til at jeg aldri kommer helt i mål. Jeg slutter når jeg er ok fornøyd, for så å falle tilbake i gamle dårlige vaner. Ikke bare jeg, men vi som familie, må bli mer aktive. Velge sykkelturer fremfor film. Gå kveldstur istedenfor å spise godis. Vi koser oss altfor mye og hos oss er kos assosiert med sukkerholdig og fet mat. Det trenger jo absolutt ikke å være sånn. Vi kan lage masse godt som også er bra å spise, og det skal jeg bli flinkere til. Jeg har jo en god del kunnskap om mat, så det er ikke det det står på heller.

Jeg har satt meg noen delmål underveis slik at det skal bli lettere å se fremover. Mitt første delmål er New York om 3 uker. Da har jeg holdt på i 8 uker totalt, og håper å komme inn i noen av klærne jeg vil ha med meg. Det er jo varmt der når vi kommer, så tipper jeg må ha med meg både kjoler og skjørt. Frem til vi reiser, trener jeg med PT to ganger i uka. Neste delmål er å gå Besseggen med familien i juni. Håper jeg kan være i bedre fysisk form slik at det blir en flott opplevelse! Neste delmål etter det, bli sommerferien i juli (som ikke er booket enda).

Sååå etter alle disse delmålene, begynner de viktige målene. Helårskroppen! Den skal jeg jobbe med lenge. Håper og tror at det å ha PT utover høsten, får meg til å fortsette de gode vanene selv om kulda og mørket kommer snikende på. Det er da jeg pleier å krype inn under teppet i joggebuksa, og spiser bøttevis med Ben & Jerrys. Går inn i vinterdvale og våkner ikke opp før vi har stilt klokken igjen! Jeg tør seriøst ikke å si atskal det bli annerledes enn alle de andre gangene, men jeg har troa! 

I dag og i morgen skal jeg og Jeanette trene med PT, yoga på onsdag - før vi tar en liten vinterferie oppe på hytta. Skal dere noe gøy i påsken da?

Nå får jeg fyke ut døra her, masse på to do lista før ferien og møte i Oslo i dag. Ønsker dere en fin dag, enten du har noen dager igjen på jobb eller har tatt påskefri allerede!

Vi blogges :)

3 kommentarer

10.04.2017 kl.11:34

Ønsker deg lykke til! Og høyrest ut som ein fin plan du har, men lurer på ein ting. Har du plan on å ikkje eta godis eller kosa deg noke? For eg trur da ofta er det som øydlegge for folk. At dei savna det å kunne kose seg. Ein kan jo for eks. Kun ha ein kose dag i veka med snop osv.. :) men no har ikkje eg peiling altså, da eg sjølv er overvektig, og er kronisk sjuk så har derfor ikkje mulegheit til å trene eller vere fysisk aktiv (gå tur for eks). Det var uansett berre ein tanke fra meg. Ønsker deg som sagt lykke til, eg heiar på deg!

Peonen

10.04.2017 kl.20:11

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg teller kalorier selv og etter jeg begynte med det så har jeg fått et mer avslappet forhold til mat. Jeg er inn i min 12 uke, går kun turer, har ikke startet opp med trening, da går det til helvete til slutt, dessverre, så håper jeg får sniket inn trening etterhvert, yoga og pilates til og begynne med, har til nå gått sakte men sikkert ned 7 kg :). Kan jeg spørre hva plan du har for påsken? etter at jeg hadde min første store sprekk i helgen(børstet det av meg, livet går videre) så har jeg bestemt at jeg kun skal spise godis på påskeaften og heller kose meg med litt god mat og vin i stedet :)

God påske :*

Julie

11.04.2017 kl.12:31

Så herlig skrevet!! Gleder meg til å følge deg videre, får lyst til å slenge meg med siden jeg også er i samme båt. Du har kommet langt siden du ønsker en livsstilsendring! Respekt.

Men å dele litt av matpln/gode rutiner er veldig interessant ☺️

Lykke til frøken, men husk uansett at du er veldig flott! Syntes du kler deg så flott og har en enestående utstråling!

Skriv en ny kommentar

Bareyvonne

Bareyvonne

32, Rælingen

Mamma til to skjønne gutter på 5 og 9 år. Bor sammen med de, kjæresten og hunden vår Zimba i et hus på landet. Gründer og daglig leder av nettbutikken vakrerom.no

Kategorier

Arkiv

hits